Arbeiderpartiets Jan Bøhler melder seg på en stolt tradisjon når han synger «Groruddalen». Jeg vil gå si langt som å si at merkevarebygging av områder, organisasjoner og selskap ved hjelp av musikk er sin egen sjanger, nemlig omdømmepop – som også innbefatter alt fra omdømmerock til omdømmerap.
Det er nesten som musikkens svar på sakprosa, men med sterke innslag fra reklamebransjen. Det er vel det som heter propaganda?
Mer omdømmepop her, her, her, her, her og her.
Og apropos Groruddalen, la oss ikke glemme Trond Granlunds «Håp for Groruddalen».
3 svar på “Omdømmerock fra Jan Bøhler”
[…] Les mer av Øyvind Holens blogginnlegg HER […]
[…] omdømmepop her, her, her, her, her, her og her. Mer norsk reggae […]
[…] omdømmepop her, her, her, her, her, her, her og […]