Tegneserienes historie i skoleverket

Kunsthåndverker og lærer Ingun Kleppan har testet ut Tegneserienes historie på sine elever i videregående skole, og skriver om det på bloggen Kleppanrova.

«En superrask og grei oppslagsbok over tegneseriens historie,» konkluderer hun, og jeg hadde spesielt sansen for sekvensen der hun beskriver klassens møte med boka:

«Jeg tok med med med boka til klassen min som tegner tegneserier for tiden og de ble helt oppslukt av den og klarte ikke å la vær og slå opp på noe de satt å pratet om. Det endte med at en måtte få den med seg hjem og lese den skikkelig. Så ja den falt smak hos elevene mine som er opptatte av tema, men for meg var den en fin oppslagsbok og bli kjent bok som jeg kommer garantert til å bruke.»

Les hele bloggposten her. Bla i boka vår her.

Ellers er det vel bare å sitere anmeldelsen til Erik Valebrokk igjen: «Her bør iallfall skoleverket kjenne sin besøkelsestid og kjøpe inn klassesett til bruk i undervisningen.»

tsh

 

Legg igjen en kommentar

