Groruddalen i ny utgave

Cappelen Damm har gitt ut min utsolgte 2005-bok Groruddalen: En reiseskildring i ny utgave.

Og jeg benytta meg av anledningen til å utvide og pusse den opp.

Og i kveld kl. 18 er det Groruddalen-debatt på Stovner bibliotek. Denne gang med folk som er fra og bor i dalen. Gratis adgang.

Det er den samme boka, men mye er nytt og annerledes:

  1. Jeg har skrevet et nytt forord på 11 sider .
  2. Jeg har forsøkt å oppdatere det meste av relevant informasjon.
  3. Jeg har skrevet et nytt kapittel, som består av intervjuer med lærere på Haugenstua og Rommen ungdomsskole, to av skolene i Oslo med høyest andel minoritetselever. Dette er et slags svar til «Gudrun», den sammenslåtte læreren i Halvor Foslis Fremmed i eget land.
  4. Og sist, men ikke minst: Jeg har restaurert den opprinnelige ideen bak boka, nemlig å gi hvert t-banestopp langs linje 2 til Ellingsrudåsen og linje 5 til Vestli sitt eget kapittel. Det betyr at kapitlene som ble forkorta og slått sammen i 2005 nå har gjenoppstått i director’s cut-utgave.

Boka kan bestilles hos din nærmeste bokhandel, i alle nettbokhandlere eller direkte fra forlaget for 169 kroner eller mindre, eller kjøp den rett fra meg ved å sende en e-post til oyvind.a.holen at gmail.com. Den nye utgaven fås også som e-bok.

Les anmeldelsene til Dagbladet, Morgenbladet, Universitas, Prosa og ABC Nyheter.

 

Én kommentar

  1. […] Løkeland-Stai, nyhetsredaktør i Dagsavisen, har lest i den nye utgaven av Groruddalen: En reiseskildring – og gjør mitt spørsmål til sitt: Kanskje vi skal […]

Legg igjen en kommentar

