Stargate i D2

Jeg har møtt Tor Erik Hermansen og Mikkel Storleer Eriksen i deres nye hjemby, Los Angeles, der de har bygd sitt første studio siden de holdt til i Trondheim – og pønsker på å børste støv av artistnavnet Stargate.

Som produsenter og låtskrivere er Stargate det største popeventyret Norge har å by på, og jeg har forsøkt å fortelle historien fra de så Beat Street i 1984 til de ble en gjenganger på internasjonale hitlister. Da jeg møtte dem jobbet de med Lenny Kravitz og var på vei til studiotid med Sam Smith.

Les saken i dagens D2. Mitt første Stargate-intervju her, mine anmeldelser her. Og sjekk ut spillelista nedenfor.

stargate

2 kommentar

  1. […] jeg og fotograf Sigurd Fandango var i Los Angeles for å skrive om Stargate, var vi plutselig på shoppingtur i nabolaget Los […]

  2. […] the Force hiphopprisen foran Karpe Diem og Tungtvann, mens Mira Craig var nominert som nykommer og Stargate vant […]

Legg igjen en kommentar

