1997-festivalen: Gallon Drunk

Jeg har falt pladask for to band på grunn av en liveopptreden på MTV-programmet 120 Minutes.

[Oppdatering: Tre av de andre publikummerne på Alaska-konserten i 1993 har meldt seg på Facebook, men de to siste mangler.]

Det første var The Fall, det andre var londonbandet Gallon Drunk. Men jeg hadde ikke så mange med meg, deres konsert på Alaska (senere Betong) 26. februar 1993 må være den mest glisne konserten jeg har vært på.

vg

Jeg turte, men anslår at det var rundt fem mennesker i lokalet, meg selv inkludert – og jeg var den eneste som gikk ut på gulvet foran scenen.

Denne kvelden var jeg egentlig på dimmefest i Garden, riktignok for kontingenten som var ferdig tre måneder før meg, men da konserten nærmet seg, valgte jeg glatt Gallon Drunk framfor en helaften på Blaze Go-Go Bar. Det gjelder å prioritere!

Jeg fikk anmeldt tredjealbumet deres i Klassekampen tidlig i 1997, mens det egentlig ble utgitt høsten 1996 (mulig det fikk norsk distribusjon noe seinere).

gallon

Albumet er dessverre ikke på Spotify, men andrealbumet er også bra. 

Legg igjen en kommentar

