Kategorier
Musikk

Morrissey vs the audience

Drama at Morrissey gig in Oslo last night. Someone throws beer at the singer, and he refuses to continue the concert untill the offender is found and punished. An innocent (?) in the audience allegedly sacrificed himself.

Se the footage here (sorry about the lousy quality).

In short, Morrissey gets a a full beer thrown over his shoulders while playing «Girlfriend in a Coma». He’s naturally pissed, and asks «who threw that?». Then he tells the audience to find the culprit, and says «would you smash their face in?».

A hunt ensues, and Morrissey and the band leaves the stage, telling the audience they will came back when the guilty person is found. After a while someone gets thrown out of Sentrum Scene for the act. However, some witnesses claim that the guy thrown out was innocent, and that he was so big a fan of Morrissey that he sacrificed himself so that the gig could continue

Av oyvindholen

Father, journalist, author, and journalist in Dagens Næringsliv (www.dn.no).

3 svar på “Morrissey vs the audience”

Hei,

dette er et fint innlegg, og for min del er det fortsatt moro å lese, fordi det var jeg som tok på meg skylden for ølkastingen i 2009! 🙂

Grunnen var fordi jeg ble veldig skuffet av at Morrissey mante til lynsjestemning av én person foran ca 2000 mennesker. Personen som kastet øl glasset kunne like godt være en av hoved personene i hans tekster (f.eks Sweet and tender Hooligan). Eller, det kunne i bunn og grunn nesten vært meg som gjorde det! Som en stjerne, og stå på en ‘rocke scene’ , så syntes jeg den gang som i dag, at han oppførte seg smålig.

For å få konserten i gang igjen tenkte jeg at her må noe gjøres. Det få visste, var at når jeg ble kastet ut, så gikk jeg rundt hjørnet, tente meg en sigarett for deretter å komme meg inn hoved inngangen igjen (med stempel på hånden). Altså 7 minutter etterpå fikk jeg med meg resten av konserten. Jeg snakket også med sikkerhets folkene til Morrissey, og de visste at ‘feil’ person ble kastet ut.

Veldig bra med svar, synd videoopptaket er lost. Qik.com var vel en kortvarig tjeneste.

Svar

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..